مرز ایران کرواسی وزیر امور خارجه اخبار سیاست خارجی

مرز: ایران کرواسی وزیر امور خارجه اخبار سیاست خارجی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی حذف کامل اسید چرب ترانس از فرآورده‌های غذایی تا آخر دولت دوازدهم

وزیر بهداشت کارها انجام شده است در حوزه کم کردن روغن، نمک و شکر در محصولات و فرآورده‌های غذایی را تشریح کرد. 

حذف کامل اسید چرب ترانس از فرآورده‌های غذایی تا آخر دولت دوازدهم

حذف کامل اسید چرب ترانس از فرآورده های غذایی تا آخر دولت دوازدهم

عبارات مهم : ایران

وزیر بهداشت کارها انجام شده است در حوزه کم کردن روغن، نمک و شکر در محصولات و فرآورده های غذایی را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه نخستین مجمع سلامت استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: باید خوشحال باشم که عنوان سلامت به تدریج دارد اجتماعی می شود و همه دستگاه ها خودشان را در این زمینه موظف می دانند. لیکن آقای مدیر جمهور مدیر شورای عالی سلامت هستند و خیلی مهم است که دستگاه های متفاوت جهت سلامت مردم احساس وظیفه می کنند.

وی با تقدیر از مدیران استانی از جمله مدیران استان تهران، گفت: هر چند با تاخیر ولی جهت نخستین بار نخستین مجمع سلامت استان پایتخت کشور عزیزمان ایران تشکیل شد و انتظار می رود که اولا از بیماری و عوامل بیماری زای تازه پیشگیری کنیم و در وهله دوم جهت پرسشها جدی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با همفکری گام برداریم. برگزاری این جلسه به این منظور بود که اولا مردم، سمن ها و NGOها جهت فرهنگسازی در حوزه خودمراقبتی پای کار آیند و کمک کنند و دوما همه دستگاه ها در سطح استان تشویق شوند تا در حوزه هایی که به سلامت مردم باز می گردد، موثر واقع شوند.

حذف کامل اسید چرب ترانس از فرآورده‌های غذایی تا آخر دولت دوازدهم

هاشمی افزود: رسانه باید مباحث و کارها این مجامع را رصد کند و ببیند در این جلسات چه اتفاقاتی می افتد. بنابراین باید کارها چنین جلساتی را دنبال کرد تا ببینیم چه بهره ای جهت مردم دارد. البته در حوزه سلامت مردم نباید منتظر دولت و مجلس باشند. بلکه سلامتی چیزی است که خداوند آن را به همه مردم داده و باید از آن مواظبت کنیم. به عنوان مثال در حوزه دندان خودمان باید مواظبت کنیم، مسواک بزنیم. کمتر شیرینی بخوریم و سیگار نکشیم. مواظبت از سلامت افراد بر عهده دولت نیست بلکه خودشان باید خودمراقبتی کنند و با اراده بتوانند از سلامتشان مواظبت کنند و به نحوی زندگی کنند که عمر طبیعی داشته باشند و علیل نشوند. این عنوان دست خودمان هست. هر چند که تصمیمات دولت، مجلس و قوه قضاییه در این زمینه موثر است ولی اگر مردم خودشان شروع کنند و از سلامتشان مواظبت کنند می توانند صدایشان را بلندتر کرده و مطالبه گری کنند و در جاهایی که دستگاه های متفاوت به سلامتی ارزش آسیب می رسانند هشدار دهند.

هاشمی در پاسخ به سوالی راجع به کارها وزارت بهداشت در جهت کم کردن روغن، نمک و شکر در فرآورده های غذایی گفت: در این زمینه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصمیماتی گرفته شد. به عنوان مثال قرار شد تا حداکثر تا آخر این دولت اسید چرب ترانس را به طور کامل از بین بردن کنیم و این اتفاق در حال رخ دادن هست. در زمینه کم کردن نمک و شکر هم قرار شد هر سال میزان نمک و شکر را به تدریج در محصولاتی که پروانه شرکت غذا و دارو و یا شرکت استاندارد را دارند کم کردن یابد. این عنوان به این معنی نیست که دیگر در بازار محصولات پرچرب، پر نمک و یا پرشیرینی و آسیب زشت وجود ندارد. بالاخره تبلیغات انجام می شود و کسی که می خواهد از این محصولات استفاده کند باید هزینه آن را هم پرداخت کند. یعنی کسی که می خواهد غذاهای پرچرب، پرنمک و آسیب زا استفاده کند باید هزینه آن را هم پرداخت کند.

وزیر بهداشت کارها انجام شده است در حوزه کم کردن روغن، نمک و شکر در محصولات و فرآورده‌های غذایی را تشریح کرد. 

وی در آخر گفت: امیدوارم مجلس شورای اسلامی نیز همانطور که در بودجه سال ۹۷ ما را همراهی کردند این مسیر را ادامه دهند. البته نمی توان درها را بست ولی کسی که می خواهد سیگار بکشد و یا کالایی آسیب زا را مصرف کند باید بداند که این محصول چقدر به سلامتی اش آسیب می زند و اگر خواست باز هم آنها را مصرف کند خودش عوارض و هزینه آن را بپردازد.

واژه های کلیدی: ایران | سلامت | استانی | دستگاه | سلامتی | استاندارد | استان تهران | اخبار پزشکی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار